Chimia și viața

adminFără categorieLeave a Comment

de Oana Popa, Profesor Chimie – Fizică

Pentru a cunoaște mai de aproape mediul înconjurător în care ne aflăm, dar și de a ne înțelege pe noi înșine la nivel structural și biochimic, Dumnezeu ne-a deschis calea către știință. Relația dintre știință și Dumnezeu este aceeași ca relația dintre cunoaștere și sursa cunoașterii. Știința este pentru a știi cum, dar religia este pentru a știi de ce. De exemplu: știința nu știe de ce viteza luminii este așa cum este! Einstein a spus: „Știința fără religie este șchioapă; religia fără știință este oarbă ”. S-a spus cu înțelepciune că știința separă lucrurile pentru a vedea cum funcționează, iar credința le pune laolaltă pentru a vedea ce înseamnă. Știința depinde de legile naturii și de legile care trebuie studiate și să fie previzibile. Dumnezeu ne-a lăsat o comoară a cunoașterii pe care o cunoaștem sub numele de Biblie și în care abordează știință după cum se poate observa: Iov 36:27,28 „27.El atrage picăturile de apă, El le preface în aburi și dă ploaia.28.Iar norii o trec prin sita lor și o varsă picături peste mulțimile omenești”.

Din experiența personală atât ca elev, student cât și de cadru didactic am înțeles că știința trebuie mai întâi înțeleasă și apoi explicată cu exemple reale pentru a reduce la o limită cât mai mică abstractul. Eu încerc să creez o conexiune între lecțiile impuse de programa școlară cu elemente fizice și biochimice ce au aplicabilitate în viața de zi cu zi pentru ca elevii să poată lua conștient decizii referitoare la un stil de viață sănătos (raportul alimentar glucide:proteine:lipide, minerale, vitamine, evitarea E-urilor conținute în unele alimente, etc.). Pentru ca elevii să poată extrage și înțelege mai bine informațiile esențiale ale lecției, precum și corelația dintre acestea și viața de zi cu zi, acestea trebuie însoțite de exemple fizice și palpabile care le vor stimula simțurile de bază (văz, miros, simțul tactil) facilitându-le astfel asimilarea informațiilor. În calitatea mea de profesor încerc să le creez elevilor mei un mediu propice pentru învățare în care aceștia pot participa activ, pot purta conversații semnificative și astfel să-și poată construi propriile cunoștințe și ideei despre ceea ce îi înconjoară. Rolul profesorului este de a introduce subiectul și de a fi facilitatorul clasei. Elevii trebuie să fie implicați, punând și răspunzând la întrebări, să lucreze în grupuri pentru a-și consolida unu altuia cunoștințele. Cea mai bună modalitate prin care elevii pot învăța este să fie curioși și să investigheze singuri sau în grup, învățându-se unul pe celălalt. Într-o clasă de științe de succes nu doar profesorul trebuie să-i învețe pe elevi, ci și elevii să se învețe unul pe altul, pentru că doar învățând pe alții înțelegi cu adevărat ce ai învățat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *