Eroii mai puțin văzuți, de dincolo de ecran

Raluca Rotaru, profesor invatamant primar – clasa I A

Înainte să pleci la luptă, îți faci socotelile și stabilești un plan cu gândul la reușită. Ce faci însă în situația în care toate calculele, măsurătorile, analizele efectuate nu duc decât la un rezultat minim?

Așa a fost la începutul clasei întâi anul acesta, în contextul pandemiei. Nu puțini au fost cei care au făcut socoteli și planuri la început, dar nu zăreau lumina de la capătul tunelului nicicum. Am trecut de jumătatea drumului atât de sinuos în contextul de învățare la distanță. Bilanțul după semestrul I: am reușit. Cum e posibil?

Am primit susținere din partea conducerii școlii și ne-am adaptat stilul de predare prin participarea la instruiri repetate. Însă am reușit să ne atingem obiectivele clasei  întâi pentru că am avut alături o armată de eroi, eroi mai puțin văzuți, care și-au luat rolul în serios și au fost dispuși să depună zilnic orice efort necesar.

Nu-i vedem în prim plan. Pe ecran, la orele online s-au văzut fețele zglobii ale elevilor și figura motivatoare a profesorului. Totuși, în fiecare casă a fost cel puțin un părinte gata să facă front comun cu școala, cu învățătorul, în a sprijini elevul în procesul de învățare. Și nu a stat lângă copil la ore, nu, nu, pentru că a înțeles importanța responsabilizării și dezvoltării autonomiei încă de la această vârstă. Însă la teme a ținut locul mâinii calde a profesorului care dădea formă literelor, a repetat expresii atât de folosite la acest nivel: ”Spatele drept!”, ”Lăsăm rând liber.”, ”Ținem corect stiloul!”, ”Atenție la spații!” și câte altele!

Profesorii sunt asistați de director ori au inspecție și sunt apreciați pentru munca lor. Și elevii primesc calificative sau note, dar pe acești eroi mai puțin văzuți, de dincolo de ecran în școala online, cine-i evaluează? Cine le dă și lor o notă bună pentru sacrificiul în plus sau un calificativ mare pentru timpul suplimentar de a-l înlocui pe profesor? Rămân cu situația neîncheiată?

Nu există note, calificative sau medii pentru părinții elevilor care s-au implicat atât de mult. Există însă aprecieri, mulțumiri speciale, gânduri bune pe care vrem să le transmitem în aceste zile.

Dacă se gândesc cumva că nimeni nu-i vede, să știe că îi observăm adesea în spatele zâmbetului pe care cei mici și-l mai păstrează la ore, în spatele temelor trimise la timp, al literelor care prind formă sub mâinile încă tremurânde ale copiilor, al cifrelor buclucașe care încep să se așeze tot mai bine în căsuțele lor, al proiectelor realizate cu pasiune și dăruire. Vedem, chiar dacă prea puțin. Dar, cel mai important, Cineva  vede și apreciază cu Excelent investiția în copiii lor. Dumnezeu care îi susține în fiecare zi și îi inspiră de la primul ceas al dimineții când încep pregătirile. De aceea, El nu rămâne niciodată  tăcut în a-i încuraja, oricare ar fi greutățile:

”El dă tărie celui obosit și mărește puterea celui ce cade în leșin. Flăcăii obosesc și ostenesc, chiar tinerii se clatină, dar cei ce se încred în Domnul își înnoiesc puterea, ei zboară ca vulturii, aleargă și nu obosesc, umblă și nu ostenesc.”Isaia 40:29-31, Biblia

Drag părinte al elevului de clasa I, de clasa pregătitoare, al copilului de grădiniță sau al elevului de clasă mai mare, orice ar veni, nu ești singur. Ești apreciat, valoros și primești ajutor. Iar noi, profesorii, îți mulțumim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *