Jurnal SCENARIUL ROSU, ziua 2.

Livia ManeaJurnal

„Educația este un ornament în prosperitate, și un refugiu în vremuri vitrege”

Aristotel

Astăzi elevii mei au fost surprinși că le cer atenție 100% doar 10 minute din ora on-line, în care să le explic ce au de făcut, pentru ca apoi să le spun că pot ieși să lucreze singuri, în liniște și nepărat, fără dispozitive informatice deschise; când vor vrea ei, dacă în acel moment se simt deja obosiți…

E minunată tehnologia, când poți să dispui de ea și să o folosești când vrei și cât vrei.

Dar să obligi copiii să stea ore în șir în față ecranelor, oare aceasta este educație? În niciun caz nu este educația promovată de echipa din care fac parte.

Așa că, în timp ce ne perfecționăm în folosirea celor mai bune platforme educaționale, creionăm strategia învățării la distanță, care presupune alternarea cu off-line, în speranța că încă mai putem să smulgem elevii din mirajul tehnologiei care subjuga și epuizează. În acest mod am putea oferi elevilor și timp pentru conversație, lectură, calcule, exersare, joc, aprofundare de concepte, analize, comparații, proiecte personale și de grup… pentru a le forma capacitatea de a gândi liber și critic, de a se concentra pe un subiect, de a oferi răspuns la probleme și în final, de a găsi plăcere în învățare.

Știu că pare un vis în această perioada, dar ce ar fi viață fără visuri în care să crezi, iar călătoria către împlinirea acestora, însăși bucuria vieții?