Gimnaziu
Strada Labirint, Nr. 116, Sector 3, București
Este perioada transformărilor de la copilăria mijlocie la adolescență, în care regulile de comportament se transformă în valori de caracter ce vor influența comportamentul adolescentului. De aceea grija noastră se concretizează în fixarea valorilor pe toate planurile, astfel încât acestea să îl conducă pe elev spre o viață împlinită: plan moral-spiritual, plan socio-relațional, plan mental-academic, plan fizic – stil de viață.
CURICULUM
Deținem din anul 2011 acreditarea Ministerului Educației pentru Curriculum Național și respectăm toate competențele precizate în programele școlare aferente ciclului gimnazial. Planurile cadru sunt diferite de cele oficiale, grație programului pilot aprobat de Ministerului Educației, prin care instituția de învățământ implementează un nou design curricular.
Opționale
La nivelul gimnazial desfășurăm opționale din categoria Curriculum la decizia Școlii în programul oficial, care răspund scopurilor precizate în proiectul pilot. Astfel avem opționale denumite Life skills prin care elevii extind competențele teoretice și adaugă competențe practice, diferite de la o clasă la alta. Exemplu: Prim ajutor, Gospodărie, Aircraft world, Nutriție și alimentație, Gravură laser, English drama, Lumea simțurilor, Afacerea mea, Eco-life.
Opționalul prezent la toate clasele, Dezvoltare Holistică, integrează competențe de mișcare (înviorare), de relaționare și organizare a clasei și de formare moral spirituală pe fundamente biblice.
Optionale extracurriculare
- Corul școlii - selecție pe bază de voce și perseverență
- Orchestra școlii - selecție dintre elevii care știu să cânte la un instrument
- Fanfara școlii - selecție pe bază de perseverență
- Cursuri de chitară în grup mic- contra cost - începători
- Cursuri de robotică în grup mic- contra cost - nivelul II
- Cursuri de pian individuale - contra cost - orice nivel
- Cambridge - contra cost - PET
Sistemul de organizare al nivelului gimnazial conține reorganizarea claselor la intrarea în acest ciclu, pe baza unor testări legate de stilurile de învățare, determinate de tipurile de inteligență. Pentru anul 2023-2024, la nivel primar există 2 clase a IV-a, iar în anul 2024-2025 vor fi 3 clase a V-a. Astfel, elevii ce vor veni din alte școli, vor fi integrați împreună cu elevi proveniți din cele două clase și vor forma colective noi. Elevii actuali au prioritate la ocuparea locurilor.
Procedura de înscriere:
Pentru ca elevul (inclusiv elevii din ”Mihai Ionescu”) să aibă acces la sesiunea de testări, familia trebuie să completeze un formular de rezervare disponibil la acest link: Formular inscriere gimnaziu
Etape:
- Are loc întâlnire publică cu familiile și elevii interesați.
- Au loc următoarele testări: test de orientare școlară, test la limba română, test la matematică, test la științe și arte, test la limba engleză.
- Situația la învățătură a elevilor trebuie să fie actualizată în carnetul de note care se prezintă la comisia de înscriere. Calificativul la purtare trebuie să fie 10.
- În funcție de rezultatele obținute la teste elevii sunt distribuiți pe locurile disponibile și se oferă documentele pentru contractare și transfer la cei din afara școlii.
Pentru a ocupa un loc ce ar putea fi eliberat prin transfer la nivelul gimnazial, familia trebuie să completeze câteva informații într-un formular de rezervare disponibil la link-ul afișat în secțiunea de înscrieri.
Etapele transferului:
- Întâlnire cu familia elevului;
- Minimum 2 zile petrecute de către elev în clasa din care va face parte;
- Testarea elevului pentru disciplinele: limba română și matematică. Dacă copilul a studiat alte limbi decât cele studiate în școala noastră, va susține testare și la acestea (limba engleză, limba franceză/limba germană). Nota minimă obținută la teste trebuie să fie 7.00;
- Elevul trebuie să aibă nota 10 la purtare și să nu fi avut sancțiuni disciplinare menționate în carnetul de note/adeverința de studii;
- Evaluarea finală în raport cu toate informațiile acumulate.
- În cazul în care răspunsul este pozitiv de ambele părți, secretariatul pune la dispoziția familiei documentele de transfer, iar transferul se efectuează într-una dintre vacanțe la decizia Consiliului de Administrație.
Proiecte
Elevii din gimnazial desfășoară proiecte extracurriculare în scopul creării și menținerii stării de bine proprii și a altora, prin implicarea lor. Unele dintre acestea se desfășoară în Zilele nonformale, care constituie un proiect în sine și în care învățarea se produce în moduri atractive. Exemplu de proiecte din anul școlar curent:
Servicii si Taxe
La nivelul gimnazial se percepe o taxă de școlarizare de 8600 lei pe an școlar distribuită în 10 rate, de la septembrie la iunie. Se oferă un număr considerabil de reduceri în funcție de criteriile precizate în contract. Alături de taxa de școlarizare se adaugă cheltuielile cu auxiliarele, cu uniformele și cu diferite proiecte.
Se oferă masa de prânz ambalată individual, prin serviciul de catering, elevilor care solicită. Aceasta este formată din fel. I, fel. II, desert și costă 26 lei.
Nu se oferă supraveghere pentru efectuarea temelor cu personal calificat din considerente obiective. Se permite rămânerea în spațiul școlar după terminarea temelor pentru așteptarea colegilor sau a părinților până la ora 16.00.
ECHIPA
Nivelul gimnazial este educat de profesori calificați în sistemul național de învățământ și implicați în dezvoltarea continuă prin grade didactice și cursuri de formare și perfecționare. Fiecare profesor este unic în personalitatea sa și diferit în metodele de abordare a elevilor, însă echipa este unită de valori creștine și de motivația pentru excelență în educație.
Încă din copilarie cel mai iubit loc pentru mine a fost școala, de aceea niciodată nu am încetat să învăț.
De peste 10 ani, predau cu bucurie cea mai îndrăgită limbă străină, limba engleză. Fie că învățăm prin proiecte, jocuri, metode tradiționale sau moderne, sau ne pregătim pentru examenele Cambridge, rezultatele obținute îmi aduc împlinire.
Dacă dominanta copilariei este jocul, dominanta vieții mele este aceea de a mă juca printre copii, purtând în suflet dorința de a le insufla dragostea pentru muzică. Viața este mai frumoasă atunci când este cântată. Să cântăm Domnului cât vom trăi!
„Voi lauda pe Domnul cât voi trăi. Voi lăuda pe Dumnezeul meu cât voi fi”
(Psalmii 146:2)
„Educația nu este umplerea unei găleți, ci aprinderea unui foc.”
(W.B. Yeats)
Cred cu adevărat în puterea transformatoare a educației, și misiunea mea este de a inspira și ghida atent tinerii în descoperirea sinelui și a scopului lor în viață.
Cu înțelegere și compasiune, mă străduiesc să aprind scânteia în fiecare dintre ei, aprinzând pasiunea pentru creștere personală.
Niciodată frumosul nu va înceta să ne inspire. Găsesc inteligenţă în zâmbetul unui copil şi sunt de acord cu Mihai Eminescu când afirmă că „orice cap omenesc seamănă c-o odaie. Întrebarea este ce fel de odaie, ce aer, ce lumină e în ea şi ce societate găseşti”.
”Don’t miss out on something amazing because it could also be difficult.”
Ce poate fi mai frumos pentru un profesor, decât un drum parcurs alaturi de elevi, uitând de greutăți, și bucurându-ne de rezultat: elevul împlinit. Accept provocări, deoarece știu că Dumnezeu este întotdeauna deasupra tuturor greutăților. Depinde unde privesc!
„Se poate să ne placă să cântăm la pian fără să fim Mozart. Este posibil să ne facă plăcere să rezolvăm probleme de matematică fără sa fim Einstein. Să nu vă temeți. Cu cât veți lucra mai mult, cu atat vă veți rafina mai mult gustul. În plus, muzica numerelor o să vă încânte spiritul.”